به وبلاگ عشقم آبی خوش آمدید
 
 
سه شنبه 17 دی 1392برچسب:, :: 16:36 ::  نويسنده : علی پورمند

بازم مثل همیشه حنیف آخه ما این همه محاجم داریم چرا حنیف باید بیاد گل بزنده حالا فیلم رو دانلود کنید و ببینید .

متعجب

گل اول

گل دوم

دلم برای فرهاد تنگ شده است / هر گلی بزنم به او تقدیم می کنم

حنیف عمران‌زاده پس از برتری 2 بر صفر استقلال مقابل ملوان در جام حذفی که با گل‌های وی حاصل شد، گفت: بازی خوبی بود، تیم ما هم به خوبی در این مسابقه بازی کرد، البته در نیمه دوم بهتر شدیم و توانستیم به نتیجه دلخواه برسیم. گل‌های من هم حاصل زحمات بازیکنان است که به تور می‌نشیند ضمن اینکه به خوبی روی این حرکات در تمرینات کار می‌کنیم.
وی در خصوص نمابری که برای وی از باشگاه چینی آمده و اظهار نظر فتح‌الله‌زاده که این فکس اشتباهی ارسال شده است، گفت: هیچ اشتباهی نشده است و من این فکس را برای فتح‌الله زاده هم ارسال کرده‌ام تا همه بدانند اشتباهی در کار نبوده است.
عمران‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا از استقلال خواهد رفت، گفت: از استقلال تکان نمی‌خورم و باشگاهم مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده است.
وی در پایان در خصوص شادی‌های پس از گلش گفت: دلم برای فرهاد مجیدی تنگ شده و پس از گلزنی شماره هفت را نشان می‌دهم.هر گلی که بزنم به فرهاد مجیدی تقدیم می کنم.

تیم فوتبال استقلال در مرحله یک هشتم جام حذفی در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملوان انزلی رفت و با نتیجه دو بر صفر به به پیروزی رسید. به این ترتیب استقلال حریف ذوب آهن در مرحله یک چهارم شد.
حنیف‌ عمران‌زاده در دقایق 12 و 67 با دو ضربه سر گل استقلال را به ثمر رساند.
علیرضا فغانی داور مسابقه به مجید غلام‌نژاد، حنیف‌ عمران‌زاده و سیاوش اکبرپور از استقلال و مازیار زارع از ملوان کارت زرد نشان داد.
داور همچنین سیدجلال رافخایی مهاجم ملوان را در دقیقه 36 به دلیل اعتراض مکرر از زمین اخراج کرد.
فغانی در مسابقات جام باشگاه‌های جهان رونالدینیو؛ ستاره برزیلی را نیز از میدان اخراج کرده بود و این مرتبه کارت قرمزش را به رافخایی نشان داد.
*ترکیب تیم استقلال:
سیدمهدی رحمتی، خسرو حیدری( از دقیقه 85 ایمان باصفا)، پژمان نوری، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، مجید غلام‌نژاد( از دقیقه 46 علیرضا نیکبخت‌واحدی)، حنیف عمران‌زاده، آندرانیک تیموریان، جی‌لوید ساموئل، سیاوش اکبرپور( از دقیقه 59 محمد مهدی‌نظری) و مهرداد اولادی

* پیش از آغاز مسابقه استقلال مقابل ملوان،اندک تماشاگران حاضر در ورزشگاه آزادی،به صورت ممتد و برای دقایقی پژمان منتظری را تشویق کردند و از او خواستند به حضورش در جمع آبی پوشان ادامه بدهد

*هواداران ملوان همچنین مهرداد اولادی و پژمان نوری،دو بازیکن سابق خود که اکنون در تیم استقلال هستند را قبل از مسابقه به شدت تشویق کردند و این دو نیز به ابراز احساسات آنها پاسخ دادند.

*در ورزشگاه آزادی صادق درودگر مدیرعامل باشگاه، سیروس محجوب مالک جدید ملوان، ناصر شهسواری و اکبر غمخوار از اعضای هیئت مدیره باشگاه ملوان حضور دارند.

*دکتر نوروزی معاون پزشکی استقلال، سیدمهدی علوی معاون فرهنگی استقلال، علی نظری جویباری، ایمان عالمی، ستار همدانی، حجت‌الاسلام مالک و محمود فکری نیز حضور دارند.

*ایمان صادقی دروازه‌بان سابق استقلال که اکنون عضو ملوان است با دست گل به سمت امیر قلعه‌نویی رفت. مهدی شیری دیگر بازیکن ملوان نیز به سمت قلعه‌نویی رفت و قبل از حضور در میدان از او رخصت گرفت.

*شبکه رادیویی ورزش با تماشاگران ارتباط مستقیم دارد و گزارشگر این رادیو از آنها در مورد دلیل عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه سوالاتی می‌پرسد.

*از بلندگوی ورزشگاه نیز به مناسبت ایام سوگواری گرامی داشته شد.

 

* پس از گل استقلال که توسط حنیف عمران‌زاده به ثمر رسید این بازیکن همانند زمانی که با فرزاد حاتمی خوشحالی گل انجام می‌داد این بار این کار را برخلاف سال گذشته با آندرانیک تیموریان کرد.

* پژمان نوری و مهرداد اولادی در شادی گل استقلال به ملوان شرکت نکردند. این دو بازیکن سابقه حضور در ملوان را دارند.

* تماشاگران استقلال همه در مقابل جایگاه قرار گرفتند و آنها علیه پرسپولیس شعار سر دادند.

* در لیست ارائه شده از سوی مسئولان برگزاری مسابقه اسامی چند بازیکن این تیم با پسوندهای خود برای اولین بار نوشته شده است. مازیار زارع با پسوند عشق دوست، احمد آهی با پسوند احمد سیدصالح آهی و عزیز معبودی با پسوند حقیقی نامشان نوشته شده است.

* سیدجلال رافخایی در صحنه‌ای به داور اعتراض کرد و با یک کارت زرد روبرو شد. او بعد از ادامه اعتراض‌های خود کارت زرد دوم را دریافت کرد و اخراج شد.

* هواداران ملوان پس از اخراج رافخایی به شدت علیه او شعار دادند.

* اعضای نیمکت‌نشین ملوان به شدت نسبت به این تصمیم داور اعتراض کردند.

* پس از اخراج رونالدینیو در دیدار نیمه نهایی جام باشگاه‌های جهان رافخایی بازیکن بعدی بود که از سوی علیرضا فغانی از زمین اخراج می‌شد.

* پس از پایان نیمه اول بازیکنان ملوان علیه داور اعتراض می‌کردند که امیر قلعه‌نویی دست مازیار زارع را گرفت و از او خواست به رختکن برود و این بازیکن را آرام کرد.

* علیه علی دایی از سوی هواداران استقلال شعار سر داده شود و او را مافیای فوتبال ایران خواندند.

* هواداران استقلال حنیف عمران‌زاده را با لقب حنیف سامورائی و همچنین به سبک جدیدی که مخصوص این بازیکن است و به شیوه خاص او را مورد تشویق قرار دادند.
* حنیف عمران‌زاده پس از به ثمر رساندن گل دوم بعد از شکر خدا عدد 7 را مقابل دوربین‌های تلویزیونی نشان داد.
* بلندگوی ورزشگاه تعداد هواداران حاضر در ورزشگاه را 4 هزار نفر اعلام کرد.
* هواداران استقلال شعار «فتح‌الله، امیرخان، استقلال قهرمان» را در ورزشگاه سر دادند.
* تعدادی از هواداران حاضر در زیر جایگاه پس از اینکه توپ را مهدی نظری یکی دو مرتبه از دست داد نسبت به عملکرد او اعتراض داشتند.
* حنیف عمران زاده در گلزنی به ملوان هت تریک کرد. او امسال در بازی رفت در لیگ برتر به این تیم گل زده بود و امروز نیز با زدن دو گل دیگر به نوعی در این امر هت تریک کرد.

* هواداران استقلال که از برد تیمشان خوشحال بودند به صورت ممتد و پیاپی حنیف عمران‌زاده، گلزن این روزهای تیمشان را به صدا درآورده و با شعار «یک، دو ، سه، حنیف» مدافع تیم خود را تشویق کردند.

حـــنــــــیف آقــــای گــــل !پا در دهانچشمکچشمک

فرهــاد و یک 4 جدیــد

آخرین تیم فوتبال استقلال برای دیدار فردا مقابل ملوان ساعت 11 صبح امروز (شنبه) در کمپ اختصاصی این باشگاه برگزار شد.

* هر چند تمرین استقلال با صحبت‌های جدی امیر قلعه‌نویی آغاز شد اما این تمرین کاملا در فضایی شادو البته هوایی آلوده برگزار شد. محور تمرین امروز عبور از موانع و بازی آقاوسط و شوت به دروازه بود.

قلعه‌نویی پیش از آغاز تمرین بازیکنان استقلال دور خود جمع کرد تا با آنها صحبت کند. وی در صحبت‌های خود با اشاره به دیدار فردا (یکشنبه) استقلال مقابل ملوان‌ انزلی گفت: فردا با ملوان در جام حذفی بازی داریم که باید این دیدار را جدی بگیریم. بازی‌های جام‌حذفی رفت و برگشت نیست و اگر غفلت و یا اشتباه کنیم جای جبران نداریم. کاری نکنیم که بعدها حسرت آن را بخوریم و این را بدانید که مردم از ما توقع دارند.

وی افزود: صحبت بعدی من در مورد تعویض‌هایی است که انجام می‌دهیم‌. برخی بازیکنان براساس تاکتیک‌های فنی و ضعف‌هایی که دیده می‌شود به عنوان بازیکن تعویضی به میدان می‌روند. نباید از اینکه کمتر بازی می‌کنید ناراحت شوید. محمد نوری کاپیتان پرسپولیس است اما در بازی پرسپولیس ملوان تنها یک دقیقه بازی کرد یا حسین پاپی در سپاهان هفته گذشته 7 دقیقه به میدان رفت.
سرمربی استقلال تصریح کرد: شما نباید در یک هفته بالا و پایین داشته باشید، به عنوان مثال مهدی نظری (در این لحظه قلعه‌نویی او را با دست نشان می‌دهد) نباید یک هفته بالا و یک هفته پایین باشد. هر بازیکنی حتی یک دقیقه به میدان می‌رود باید به تیم کمک کند.
* سیاوش اکبرپور با چهره خواب‌آلود در تمرین حاضر شد که حاج‌قاسم بدنساز استقلال با شوخی به اکبرپور گفت: تا حالا 10 صبح را دیده بودی؟! اکبرپور هم پاسخ داد از 8 صبح بیدارم.
* قلعه‌نویی در حال ورود به زمین چمن بود که خسرو حیدری نیز که با آژانس خود را به محل تمرین رسانده بود در حال خروج از ماشین بود. سرمربی استقلال به حیدری گفت چرا کمربند ایمنی را نبسته‌ای؟ این صحبت قلعه‌نویی باعث خنده حاضران در تمرین شد.
* آرش برهانی با 15 دقیقه تاخیر در تمرین حاضر شد.

* بازیکنان استقلال در 45 دقیقه اول تمرین عبور از مانع و بازی آقاوسط را انجام می دادند. در بازی آقا وسط امیر قلعه‌نویی حضور داشت و مدام در حال کری‌خواندن با خسرو حیدری بود. در صحنه‌ای حیدری نتوانست توپ را کنترل کند که قلعه‌نویی به او گفت تکان بخور! حیدری در پاسخ گفت شما با یک پاس اشتباه سه نفر را وسط می‌آورید.
کری‌های حیدری و قلعه‌نویی تا پایان ادامه داشت و در صحنه‌ای که خسرو حیدری در وسط قرار گرفت توپ به قلعه‌نویی رسید و او قصد داشت با حرکت تکنیکی توپ را به بازیکن دیگری برساند اما حیدری توپ سرمربی استقلال را گرفت و با حالت شوخی به قلعه‌نویی گفت این کار را نکن چون دستت را همیشه می‌خوانم.
* هاشم بیک‌زاده، احمد جمشیدیان و کبه غایبان امروز تمرین استقلال بودند. این در حالی است که جمشیدیان در روزهای گذشته با آبی‌پوشان تمرین کرده بود اما دومین روز متوالی است که در تمرینات غیبت دارد. همچنین ایمان باصفا که گفته می‌شد مصدوم است امروز با آبی‌پوشان تمرین کرد.
*‌پیش از آغاز تمرین امیر قلعه‌نویی با پژمان منتظری به صورت خصوصی صحبت کرد. گفته می‌شود مدافع استقلال با آغاز فصل نقل و انتقالات بازیکنان خارجی از استقلال جدا می‌شود و به لیگ چین می‌رود.
* در بخش شوت به دروازه امیر قلعه‌نویی نظارت ویژه‌ای بر بازیکنان داشت و بارها به بازیکنان تذکر می‌داد.
* بازیکنان استقلال تمرین پنالتی انجام دادند.
تیم فوتبال استقلال فردا در ورزشگاه آزادی در چارچوب مسابقات جام حذفی از ساعت 14:30 به مصاف ملوان می‌رود

ساعت بازی رو عشقه ! فکر کنم دیگه 200 نفر هم نشیم !

تیم فوتبال استقلال که خود را برای دیدار روز یکشنبه مقابل ملوان انزلی آماده می‌کند از ساعت 15 امروز برنامه‌های آماده‌سازی خود را پیگیری کرد.

تمرین امروز با حاشیه‌ها و خبرهای جالبی توام بود که اتفاقات رخ داده را در زیر می‌خوانید:

*قبل از آغاز تمرین امروز مسئولان باشگاه استقلال با تهیه درخت کریسمس جشنی را برای آندرانیک تیموریان و ساموئل برگزار کرده و سال نو میلادی را به این دو بازیکن تبریک گفتند.

*خسرو حیدری و حنیف عمران‌زاده که در تمرین روز گذشته آبی‌پوشان غایب بودند امروز در کنار دیگر بازیکنان به تمرین پرداختند.

*پژمان منتظری که بعد از دیدار مقابل داماش از بازیکنان استقلال در رختکن خداحافظی کرده بود بعد از آنکه در تمرین روز گذشته حاضر نشد امروز مجددا با آبی‌پوشان به تمرین پرداخت. این بازیکن در توافقاتی که با مسئولان باشگاه استقلال انجام داده تا روز شانزدهم دی‌ماه در خدمت استقلال است و در دیدار با ملوان و راه آهن آبی‌پوشان را همراهی خواهد کرد.

*قبل از آغاز تمرین امروز سرمربی تیم استقلال بازیکنان را دور هم جمع کرد. وی که در تمرین ریکاوری نتوانسته بود با همه بازیکنان صحبت کند امروز باز هم انتقاداتی را از نحوه بازی شاگردانش مطرح کرد.

وی با اشاره به دیدار گذشته آبی‌پوشان در لیگ برتر مقابل داماش خطاب به بازیکنان گفت: نمی‌شود که فقط 3 نفر یا 4 نفر در تیم تلاش کنند و بدوند اما بقیه انگار که نه انگار که در استقلال بازی می‌کنند. ما باید در اینجا به مردم جواب بدهیم و مدام در طول هفته با شما کار می‌کنیم. قرار نیست یک عده بدوند و یک عده دیگر راه بروند و نگاه کنند.

سرمربی تیم استقلال که از عملکرد شاگردانش راضی نبود گفت: مقابل سپاهان، صبا و تراکتورسازی خوب بازی کردیم اما معلوم نیست دوباره چه اتفاقی افتاده است. من بازیکنی را در ترکیب دیدم که اگر به خاطر جوانی‌اش نبود دقیقه 30 بازی او را تعویض می‌کردم ولی فکر جوانی و غرور او را کردم که او را از بازی بیرون نکشیده‌ام. اگر هم ببینم بازیکنی در زمین نمی‌دود و تلاش نمی‌کند تعارف ندارم و او را عوض می‌کنم.

وی در پایان گفت: ما باید خودمان باشیم و کاری کنیم که مردمی که به استادیوم می‌آیند و در سرما بازی‌ها را تماشا می‌کنند از ما راضی باشند.

*کودک استقلالی که معمولا در تمرینات آفتابی می‌شود امروز نیز در تمرین آبی‌پوشان حضور داشت. وی مورد استقبال بازیکنان و کادرفنی آبی‌پوشان قرار گرفت.

*بعد از گذشت 30 دقیقه از تمرین آبی‌پوشان علی فتح‌الله‌زاده در کمپ مرحوم حجازی حاضر شد و از تاسیسات این کمپ بازدید کرد. وی سپس به میان هواداران رفت و برای دقایقی با آنها به گفت‌وگو پرداخت.

*فتح‌الله‌زاده در حالی که در کنار منصور پورحیدری، شاهرخ بیانی و سیروس دین‌محمدی و سیدمهدی علوی نشسته بود برنامه‌های تاکتیکی آبی‌پوشان را نظاره کرد.

*امیرحسین صادقی که به نظر می‌رسید اندکی از ناحیه زانو دچار آسیب‌دیدگی است زیر نظر کادرپزشکی به درمان پای خود پرداخت و سپس در کنار دیگر استقلالی‌ها تمرین کرد.

*طرفداران تیم استقلال که تعدادشان حدود 100 تا 120 نفر بود به تشویق بازیکنان و کادرفنی این تیم پرداختند. آنها در ابتدا قلعه‌نویی را تشویق کردند و شعار می‌دادند (ژنرال، فتح‌الله، استقلال قهرمان) در بخش دیگر تمرین طرفداران استقلال سید مهدی رحمتی را تشویق و به او لقب عقاب آسیا دادند. همچنین آنها سال نو میلادی را به تیموریان و ساموئل تبریک می‌گفتند.

*محور اصلی تمرین امروز آبی‌پوشان کار تاکتیکی بود که زیر نظر صالح و قلعه‌نویی برگزار شد. قلعه‌نویی خودش در این کارهای تاکتیکی حاضر بود.

*درست در لحظاتی که تمرین تیم به پایان رسید فتح‌الله‌زاده نزد قلعه‌نویی رفت و با وی برخورد گرمی داشت. آنها با یکدیگر صحبت‌هایی را انجام دادند.

* هواداران که از بابت رفتن پژمان منتظری از استقلال نگران بودند بلافاصله با دیدن مدیرعامل استقلال از او در این خصوص سؤال کردند که فتح‌الله‌زاده در پاسخ به هواداران گفت: خیالتان راحت باشد. یک ساعت و نیم با منتظری صحبت کردم و قول می‌دهم که او در تیم بماند. به هیچ وجه نگران نباشید و مطمئن باشید پژمان را نگه خواهیم داشت. او بازیکن با تعصب استقلال است و در تیم خواهد ماند که در این هنگام هواداران به شدت مدیرعامل استقلال را تشویق کردند.

*تمرینات تیم استقلال فردا مجددا پیگیری خواهد شد.

حاجی بســـه ...! دیگه با مصاحبه خودش مطمئن شدم میره کسی هم نمیتونه منصرفش کنه ...

شب گذشته در دفتر علی فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال جلسه ای بین او و پژمان منتظری که از تیم های چینی و قطری پیشنهاد دارد برگزار شد.

در این جلسه منتظری اعلام کرده که می خواهد با شروع فصل جدید لیگ چین راهی این کشور شود و این درحالیست که مدیرعامل باشگاه استقلال به وی تاکید کرد دوست دارد در اولویت اول این بازیکن تا پایان فصل همراه استقلال باشد اما با توجه به اینکه قرارداد منتظری از ابتدای فصل با آبی پوشان تا نیم فصل اول بوده و از پیش از فصل با تیم چینی توافق کرده بود اعلام کرد نمی تواند به این پیشنهاد نه بگوید.

با توجه به اینکه نقل و انتقالات فیفا در نیم فصل از 16 دی رسمیت پیدا می کند منتظری به مدیرعامل باشگاه استقلال اعلام کرد با وجودی که قراردادی با این تیم ندارد اما برای کمک به شرایط استقلال تا شروع نقل و انتقالات فیفا برای استقلال به میدان می رود

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امیری : منتظری از خود گذشتگی کرده است / او در نیم فصل دوم رایگان برای استقلال به میدان می رود

در مورد وضعیت پژمان منتظری در استقلال عنوان کرد: منتظری شب گذشته اعلام کرد که پیشنهادهایی از تیم های قطری و چینی دارد و می خواهد به این پیشنهادها جواب دهد. آقای فتح الله زاده هم به او گفت در درجه اول دوست دارد که او بماند و به استقلال کمک کند. با توجه به اینکه منتظری پیش از فصل گفته بود تا نیم فصل نمی تواند برای استقلال بازی کند اعلام کرد که تصمیم خود را گرفته است.

وی افزود: البته پژمان گفت به دلیل احترامی که برای فتح الله زاده قائل است و او را مثل پدر خودش می داند و همچنین خود را مدیون زحمات امیر قلعه نویی می داند و می خواهد که به خاطر مردم به استقلال کمک کند تا شروع نقل و انتقالات فیفا برای استقلال به میدان می رود. جالب است بدانید که قرارداد منتظری با استقلال تا نیم فصل است و تا همین چند روز قبل هم یک ریال دریافتی بابت این نیم فصل نگرفته بود. بازی های که او در نیم فصل دوم برای تیم انجام داده رایگان بوده و شب گذشته هم اعلام کرد حاضر است به خاطر هواداران و شرایط تیم این بازی ها را تا زمانی که هست بدون چشمداشت مالی انجام دهد.

معاون ورزشی باشگاه استقلال در مورد اینکه برخی ها به باشگاه استقلال انتقاد کرده اند و گفته اند قرارداد منتظری با این باشگاه ترکمنچای است، گفت: فقط باید برخی را که از هیچ چیز اطلاع ندارند به خدا واگذار کرد. منتظری از پیش از فصل با تیم چینی توافق کرده بود و خودش هم اکنون از بین پیشنهادهایی که دارد همان تیم چینی را انتخاب کرده است. تیم چینی می توانست همان پیش از فصل با منتظری قرارداد امضا کند و او هم پول خود را بگیرد.

اما از آنجایی که تا شروع فصل چین باید یک نیم فصل بیرون می نشست خود منتظری به ما پیشنهاد داد که نیم فصل اول برای استقلال بازی کند. تازه تیم چینی می توانست با این بازیکن قرارداد امضا کند و او را به صورت قرضی به ما بدهد اما چون مبلغ رضایتنامه قرضی خیلی بالا بود خود منتظری به آنها اعلام کرد مبلغ را از قراردادش کسر کنند ولی از استقلال پولی دریافت نشود.( میــــخوامت) در واقع این بازیکن به خاطر استقلال در این مدت از خود گذشتگی کرده است.

وی افزود: کمتر بازیکنی حاضر می شود با چنین شرایطی بازی کند. حتی خطر مصدومیت هم پژمان را تهدید می کند و هر چند که باشگاه استقلال نسبت به این موضوع بی تفاوت نخواهد بود اما به جای نوشتن چنین مطالبی باید از منتظری تقدیر هم بشود چون او  6 بازی است که برای استقلال رایگان به میدان رفته است.

دوستان باید بدانند که مهلت رسمی نقل و انتقال فیفا از 16دی است و آنهایی که سوال برایشان پیش آمده که چطور منتظری بعد از چند بازی در نیم فصل دوم می خواهد برود بدانند که نیم فصل لیگ ایران زود شروع شده است. منتظری با توجه به این شرایط امروز در تمرین شرکت می کند

خیـــلی مــَردی فقط کـــاش میشد که تا اخرش بمونــی ...

داستان خداحافظیاش با بازیکنها هم خیلی جالبه باز امروز میره تمرین !! موندم چجوری داره بدون قرارداد بازی میکنه یه وقت گیر ندن بهمون!  به جای هافبک برزیلی به نظرم مدافع خارجی بگیرن بهتر و ضروری تره. البته شاید ساموئل رو بذاره دفاع ...

مصاحبه 2 سال پیش پژمان منتظری با استقلال جوان

 

تصویر اول : اهواز ، کوی پلیس ، سوپرمارکت

* 10 سال قبل کجا بودی پژمان ؟

(می رود تو فکر ) یه سوپرمارکت تو اهواز داشتیم . کنار خونمون تو محله کوی پلیس . سوپر مال خودمون بود . اونجا کار می کردم . آره 10 سال قبل تو سوپرمارکت خودمون بودم .

* لابد تو کار گرونفروشی و فروش آزاد شیر کوپنی بوده دیگه ؟ اعتراف کن تا بار گناهات سبک بشه .

(می خندد) اصلا شیر کوپنی به ما نمی دادن . ما از همون اول شیر آزاد می فروختیم .( می رود توی فکر. لبخند از لبش پاک می شود ) 30 ساله تو اون منطقه ایم . آزارمون به کسی نرسیده . اهالی محله از خانواده ما راضی هستن. * پژمان کجای کار سوپرمارکتی تو محله پلیس اهواز ، سخت بود ؟ از کدوم تیکه کار بدت میومد؟

حساب جمع کردن . اونجا نسیه می بردن و سرماه پول میدادن . کار سخت من جمع کردن حساب کتاب بود . آدم روش نمی شد به بچه محل بگه پول بده ! منظورم اینه که محله گرمی داشتیم . هنوزم اینطوریه . همه با هم رفیقن .

* به عنوان کسی که خودم هم بچگیم تو یه مغازه بزرگ شده ، بذار خودم شیرین ترین قسمت کار مغازه داری رو خودم بگم : ناخنک زدن .

( می خندد) پس تو هم اهل ناخنک زدنی ؟

* بودم

آره . ناخنک زدن خیلی شیرین بود اما از اون شیرین تر جمع کردن دخله . من عاشق جمع کردن دخل آخر شب بودم . خیلی حال میداد ببین سود آنچنانی نداشت هنوزم نداره اما برکت داشت خیلی برکت داشت .

* هنوزم مغازه رو دارین . درسته ؟

آره . الان دست رفیقمه . برکت اون پول باید تو زندگی مون بمونه. اون پول برای خانوادمون خیلی مفید بود.

* آخرین بار که اونجا بودی و یا پفکی دست مردم دادی کی بود ؟

پفک نه اما آخرین بار یه ماه پیش بود من هر وقت اهواز باشم حتما سوپرخودمون هستم . هر کی باهام کار داره میاد اونجا . میرم تو مغازه میشینم رفیقام میان اونجا.

* خب بریم سراغ تصویر تو در سوپرمارکت . به چه فکر می کردی 10 سال قبل

به همه چی جز فوتبال اصلا تو فکر فوتبالیست شدن نبودم . فقط فکرم تو این بود که مغازه رو بزرگ کنم . فکرم این بود که به کار و کسب خانوادگی توسعه بدم .

* چون ؟

چون چی ؟!!!!

* یه جوون اهوازی ، فکر فوتبال نیست . فکر اینه که سوپرمارکت رو بزرگتر کنه اونم تو شونزده – هفده سالگی . این فقط میتونه یه دلیل داشته باشه ..... فقر ..... ( می رود توی فکر ) اما خیلی سختی کشیدیم . تا وقتی پدرم خدا بیامرز بود مشکل نداشتیم اما بعدش ورق برگشت . بار افتاد رو دوش خدا بیامرز مادرم .

* خدا بیامرزه هر دوتاشون رو .

خدا رفتگان شما رو هم بیامرزه . چهار تا داداش بودیم . یه خواهر . خدا بنده هاشو می بینه . این چیزیه که من تو اون سختی یاد گرفتم . خدا دست منو گرفت تا من دست خانوادمو بگیرم .این چیزیه که تو اون سختی به من هدیه شد . خدا اون سختی ها رو به من داد تا ظرفیت و لیاقت خدمت کردن به خانوادمو داشته باشم

* این جادو ، این واقعیت ، این سختی های فراموش نشده ، هنوزم تو تکل زدن یا سر زدنت تأثیر داره ؟

آره صد در صد . من برای خانوادم می جنگم . من خانوادم رو دوست دارم . اونا برای من آرامش فکری ایجاد کردن . یکیشون مریض باشه به من نمیگن که تمرینم به هم نریزه . داداش کوچیکه من پرسپولیسی تیره. هیچ وقت منو سر قضیه اومدنم به استقلال نمی بخشه اما دعام میکنه . برد استقلال براش مهمه چون من براش مهم هستم . من و خانوادم پشت هم هستیم . این همه اون چیزیه که مهمه .

* بذار برگردیم تو سختی های اون دوران .

من بچه بودم . ولی وقتی می دیدیم مادرم خدا بیامرز داره پای تلفن برای قرض کردن صد هزار تومان پول با این و اون حرف میزنه ، خون خونمو میخورد . بعضی شبا مادرم از سر نگرانی نمی خوابید . خدا کمکم کرد تا بتونم تو زمانی که بود یه بخش کوچیکی از زحماتش رو جبران کنم .

* حس می کنم تو یه حس عمیق رفتی . اینجا نیستی .

یه ماه و نیم بود که از این فلاش بک ها نداشتم . نرفته بودم به اون زمان هروقت میرم اهواز سر خاک بابا و مامان به اون روزا فکر میکنم الان این سوال رو که پرسیدین اون خاطرات زنده شد

* تلخه ؟

نه هم تلخه هم شیرین اما تلخیش سخته .

مـــرگ تدریــجـی

 

داشتیم روزهای خوبمان را سپری میکردیم ! روزهای خوب بعد از قهرمانی ِ دلچسب ...

روزهای خوبی که دوام نیاورد و به ماه نکشیده اصطلاحا ! از دماغمان بیرون کشیدند آن همه شیرینی را !! روزهای خوبی که نگذاشتند خوب بماند و خوبتر شود ...

روزهای خوبی که تبدیل شدند به بدترین روزهایمان ... چیزی از قهرمانی استقلال نگذشته بود که آقایان به خاطر مسائل پیش پا افتاده و لج و لجبازی جباری ، بهترین هافبک طراح و مغز متفکر استقلال را اخراج و خط میانی را نابود کردند ! بعد از این اتفاق که خیلی خیلی برای استقلال گران تمام شد و و میانه ی استقلال را نابود کرد ، بازیهای استقلال شروع شد ...!

بازیهایی که به وضوح نبود زیدان را به رخ میکشید! ب حدی که با دعا و معجزه توپ به مهاجمان میرسید !!
روزهای عادی استقلال ادامه داشت ... تا روزهایی که به نیم فصل نزدیک میشدیم ... روزی که شاه ماهی از دریای آبی استقلال رفت را به یادتان نمی آورم ! زجرتان نمیدهم ! غمتان را تازه نمیکنم !

از آن روزهای غمگین استقلال همین بس که جان یک نفر گرفته شد ...! و خط حمله ای که به نابودی گرایید ...! رفتن کاپیتان استقلال شوک بزرگی بود که همه را بهت زده و عده ی خاصی را نگران وضعیت آینده ی استقلال کرد !
روزهای سرد استقلال پی در پی میگذشتند و نبود هواداران در آزادی بر سردی ِ بازیهای استقلال می افزود تا روزی مثل امروز که خبر رفتن پژمان ضربه ی آخر و تیر خلاص را به هواداران وارد کرد ! کسی که آنقدر مرد بود که فرصت جذب جانشین را برای سرمربی فراهم کند ( جانشــین ، نه یک مشت لنگی قراضه !!) کسی که باید دید رفتنش دفاع استقلال را نابود میکند یا نه !!
آرش برهانــی ، تنها بازیکن باقــی مانده از آن نسل محبــوب هم به جـــرم نور چشــمی نبودن به نیمکت قفل شده تا آقایان غم استقلالی ها را دوچندان کنند!
هواداران آبی ! اینها حرفای من و شاید عده ی از هواداران استقلال باشد ! حال تاجمان خوب نیــست ...! استقلالمان دیگر عزیز و محبوب کـــــم دارد ...! خیلی کم ....

اینرا از بازیکنان حال حاضر میتوان فهمــید که : اســــــــتقلال دیگــــر اســـــــتقلال نیست ...!

NEGIN

تیم فوتبال استقلال یک روز پس از برتری مقابل صبای قم از ساعت 15 برنامه‌های آماده سازی خود را در کمپ زنده‌یاد حجازی پیگیری کرد. جواد نکونام، ساموئل، بیک‌زاده، غلام‌نژاد، ستار همدانی، کبه و کریم بوستانی غایبان تمرین امروز آبی‌پوشان بودند.

* محمد مهدی نظری مهاجم استقلال قبل از شروع تمرین نزد قلعه‌نویی رفت و به وی اعلام کرد که از ناحیه همسترینگ احساس درد می‌کند و به همین دلیل برای گرفتن عکس MRI کمپ مرحوم حجازی را ترک کرد.

* قبل از شروع تمرین، مهدی رحمتی به همراه محمد قاضی با یکدیگر صحبت می‌کردند. رحمتی در خصوص بازی روز گذشته با مهاجم آبی‌پوشان گفت‌وگو کرد.

* قبل از آغاز تمرین سرمربی تیم استقلال بازیکنان را دور هم جمع کرد و با آنها به گفت‌وگو پرداخت. قلعه‌نویی به بازیکنان گفت: « از شما به خاطر عملکردتان تشکر می‌کنم چون دیروز کاری کردید که برای اولین بار بعد از این همه سال، صبا را در قم شکست دهیم هر چند صحنه‌هایی مثل گل صبا و توپی که از زیر پای عمران‌زاده جدا شد اتفاق افتاد ولی در کل سه امتیاز خوب گرفتیم. این امتیازات در طول فصل به ما کمک خواهد کرد.

وی نقل قولی را از یکی از پیشکسوتان فوتبال به بازیکنان منتقل کرد و گفت این روزهایی که در فوتبال‌تان می‌گذرد در ذهن‌ها باقی می‌ماند پس قدر لحظه لحظه‌های آن را بدانید.»

* هنگامی که قلعه‌نویی در حال صحبت با بازیکنان بود تیموریان در رختکن حضور داشت و البته خسرو حیدری هم با اندکی تاخیر به محل تمرین رسید.

* احمد جمشیدیان امروز هم به تمرینات اختصاصی و جداگانه با بدنساز استقلال پرداخت. قلعه‌نویی وقتی جمشیدیان را دید خطاب به پزشک آبی‌پوشان گفت: وضعیت جمشیدیان چطور است تکلیف او چه می‌شود؟ که ستوده وضعیت این بازیکن را برای سرمربی استقلال تشریح کرد.

* حدود 20 نفر از طرفداران استقلال در تمرین امروز پیرامون آخرین وضعیت منتظری با یکدیگر صحبت می‌کردند. جالب اینجاست که میرشاد ماجدی وقتی در حاشیه تمرین امروز از مدافع استقلال خواست پاسپورتش را به وی بدهد منتظری برای آنکه خبرنگاران چیزی متوجه نشوند، با حرکات دست به سرپرست استقلال اعلام کرد که نمی‌تواند پاسپورتش را به استقلالی‌ها بدهد.

این روزها شایعه جدایی منتظری از استقلال جدی شده و حتی فتح‌الله‌زاده اعلام کرد که قصد دارد با این بازیکن جلسه بگذارد. مدافع استقلال که از کشور چین پیشنهاد جدی دارد قرار است فردا به این کشور سفر کند. پیگیری‌های خبرنگار فارس به اینجا رسید که قرار است منتظری فردا راهی چین شود تا پس از مذاکرات نهایی با باشگاه مربوطه در خصوص جدایی از استقلال تصمیم نهایی را بگیرد، ظاهرا رفتن این بازیکن از جمع آبی‌پوشان قطعی شده است. با این وجود مشخص نیست منتظری می‌تواند استقلال را در دیدار با داماش همراهی کند یا خیر.

* در حاشیه تمرین امروز سرمربی تیم استقلال با پسر پژمان نوری صحبت می‌کرد. وی برای دقایقی توپ را از پسر نوری گرفت و خطاب به وی گفت دیدی پدرت دیروز توپ را لو داد و گل خوردیم؟ پسر نوری پاسخ داد من بازی را ندیدم که قلعه‌نویی به او گفت هر وقت پدرت اشتباه می‌کند بازی را نمی‌بینی؟!

* بازیکنانی که در ترکیب اصلی استقلال مقابل صبا بازی کرده بودند بعد از ریکاوری محل تمرین را ترک کردند. بقیه بازیکنان در قالب دو گروه آبی و نارنجی فوتبال درون تیمی را پشت سر گذاشتند.

* با اعلام کادر فنی تیم استقلال تمرین فردای این تیم از ساعت 11 در کمپ زنده یاد حجازی پیگیری خواهد شد.

تیم فوتبال استقلال روز سه‌شنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف داماش گیلان خواهد رفت.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پژمان با استقلالی ها خداحافظی کرد

پژمان منتظری بعد از تمرین امروز استقلال با امیر قلعه‌نویی جلسه‌ای برگزار کرد و در این نشست اعلام کرد شاید دیگر در تمرینات این تیم حاضر نشود و از سرمربی این تیم خداحافظی کرد.

منتظری از مدت‌ها پیش پیشنهاد مالی خوب از باشگاه چینی دریافت کرد و این مسئله را با مسئولان استقلال درمیان گذاشت و ظاهرا قرار است راهی چین شود.

وی در رختکن و پس از تمرین امروز با بازیکنان استقلال هم خداحافظی و اعلام کرد که می خواهد فوتبالش را درکشور چین ادامه بدهد

یکی دیگه از کسایی که میشد باهاش این تیم رو تحمل کرد هم رفت ! جدا از چندش بودن این تیم , برا دفاع فقط مونده حنیف و امیرحسین . یکیشون مصدوم شه ........ !

البته همچنان در حال التماس هستن که پژمان بمونه ...چیزی 100% نیست

 



سه شنبه 17 دی 1392برچسب:, :: 16:26 ::  نويسنده : علی پورمند

مهدی نظری گل برتری استقلالو زد نگین چه جوری خودتون کلیپ رو دانلود کنید و ببینید راستی این اولین گل مهدی نظری در لیگ برتر بود و استقلال با تک گل این بازیکن به سطر رفت .

 

دانلود

 

تیم فوتبال استقلال در ورزشگاه تختی تهران و در حضور پنج‌هزار تماشاگر( طبق اعلام بلندگوی ورزشگاه) از ساعت 15 به مصاف راه آهن رفت که مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید.
محمد‌مهدی نظری در دقیقه 67 روی سانتر ارسالی هاشم‌بیک‌زاده، درون محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک ضربه آرام دروازه‌ راه آهن را باز کرد. این اولین گل نظری در این فصل است. او در 20 هفته گذشته نتوانسته بود گلی بزند.
استقلال با این برد 41 امتیازی شد و صدر جدول را از پرسپولیس گرفت و صدرنشین جدید لیگ شد. پرسپولیس اکنون با 40 امتیاز در رده دوم قرار گرفته است.
راه آهن برخلاف انتظار بازی را هجومی آغاز کرد ولی از برتری نسبی خود هیچ سودی نبرد و سپس از دقیقه 25 بازی آرام و پایاپای دنبال شد.
در شروع نیمه دوم نیز راه آهن دوباره هجومی بازی را اغاز کرد اما استقلال خیلی زود بر بازی مسلط شد.
استقلال در این دیدار حنیف عمران‌زاده و محمد قاضی را به دلیل سه اخطاره بودن، مهرداد اولادی، مجید غلام‌نژاد، کبه، جمشیدیان را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت .
مهدی سیدعلی داور مسابقه بود.
راه آهن 18 امتیازی در رده سیزدهم باقی ماند.
ترکیب استقلال:
سیدمهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، خسرو حیدری، علیرضا نیک بخت واحدی،پژمان نوری، جی‌لوید ساموئل، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، سیاوش اکبرپور، محمدمهدی نظری( از دقیقه 86 ایمان باصفا) و آرش برهانی( از دقیقه 59 هاشم بیک‌زاده)

*یکی از لیدرهای استقلال با لقب سهراب بوقی که امروز نقش پررنگی را در تشویق استقلالی‌ها در ورزشگاه تختی ایفا می‌کند پس از اینکه با ستار همدانی کار داشت و چندین بار او را صدا کرده و همدانی متوجه صدای این لیدر نشد، سهراب از هواداران خواست تا شعار «ستار! سهراب کارت داره» را سر بدهند که در نهایت ارتباط این دو برقرار شد.

*در جایگاه هواداران راه‌آهن تنها 5 نفر نشستند که سه نفر از آنها را خردسالان تشکیل می‌دهند. جالب اینکه این تعداد حتی به شعارهای استقلالی‌ها واکنش هم نشان می‌دهند.

*با اینکه محل برگزاری دیدار استقلال و راه‌آهن تغییر کرده است، باز هم از حضور هواداران خبری نیست و همچنان معضل کمبود تماشاگران در دیدارهای سرخابی‌ها به چشم می‌آید.

*وحید طالب‌لو و امین منوچهری از سوی استقلالی‌ها تشویق شدند، با این حال هنوز خبری از تشویق پیروز قربانی مدافع سابق استقلال نیست البته قربانی در هنگام گرم کردن نیز خیلی برخورد خاصی با بازیکنان استقلال نداشت.

*علی فتح‌الله‌زاده با اینکه در ورزشگاه حضور ندارد توسط هواداران استقلال تشویق شد. هواداران همچنین آرش برهانی را با لقب آرش آقای گل تشویق کردند.

*استقلالی‌ها در شعری علیه پرسپولیس شعار داده و برای تیم رقیب کری خواندند. آنها اعتقاد داشتند امروز پرسپولیس با صدر جدول خداحافظی خواهد کرد.

هواداران استقلال که تعدادشان در ورزشگاه تختی به 500 نفر رسیده با دیدن سید مهدی رحمتی که برای گرم کردن به زمین آمده بود او را به شدت تشویق کردند و خطاب به سرمربی تیم ملی شعار می‌دادند کی‌روش یادت باشه که رحمتی باید باشه.

هواداران استقلال همچنین حمید بابازاده مربی دروازه‌بانی استقلال و رحمتی را تشویق کردند و این دو به سمت هواداران رفتند.

*وحید طالب‌لو دروازه‌بان تیم راه‌آهن که در گذشته عضو تیم استقلال بود هم از سوی هواداران تشویق شد و او را طالب‌لوی کاسیاس خواندند.

*استقلال زودتر از راه‌آهن به زمین آمد و آندرانیک تیموریان بعد از دیدن منصور ابراهیم‌زاده سرمربی راه‌آهن به سمت او رفت و با او خوش و بش کردو بعد از دست دادن به او به زمین بازگشت.

*دیوید ویکروم بازیکن خارجی راه‌آهن مدل موهایش شبیه به مدل موی ساموئل است و او به محض دیدن هافبک خارجی استقلال به سمت او رفت و با خوش و بش کرد.

*آرش برهانی، امیرحسین صادقی و خسرو حیدری با دیدن طالب‌لو به سمت دروازه‌بان راه‌آهن رفتند و با او خوش و بش کردند.

*امیر قلعه‌نویی هنگام گرم کردن دو تیم از چمن ورزشگاه بازدید کرد.

*اسکوربورد ورزشگاه تختی بدون عقربه و خاموش است و هیچ پوششی هم ندارد.

*محمدمهدی نظری بازیکن تیم استقلال که مدتی بود از سوی هواداران استقلال تشویق نمی‌شد امروز مورد تشویق هواداران این تیم قرار گرفت و به سمت آنها رفت و با تعظیم به آنها از تشویق شدنش تشکر کرد.

* هواداران استقلال در ورزشگاه تختی علیه علی دایی شعار سر دادند و او را رئیس مافیا خواندند.

*کریم قنبری و کریم بوستانی مربیان دو تیم استقلال و راه‌آهن خوش‌وبش گرمی با هم داشتند.

*فرزاد آشوبی، جلال بشرزاد بازیکن و مربی محروم راه‌آهن و همچنین سیدمهدی علوی و علی امیری از مسئولان باشگاه استقلال در جایگاه ویژه حضور دارند.

*یکی از هواداران استقلال از سوی نیروی انتظامی بازداشت شد.

*امیر قلعه‌نویی به شدت از سوی هواداران استقلال مورد تشویق قرار گرفت و آنها خطاب به سرمربی تیمشان می‌گفتند که او را تنها نمی‌گذارند.

*امیر قلعه‌نویی وقتی هواداران استقلال علیه دایی شعار سر می‌دادند با تکان دادن دست از آنها می‌خواست که این شعار را ادامه ندهند. او همچنین از وضعیت چمن ورزشگاه ابراز نارضایتی کرد.

*قلعه‌نویی به سمت نیمکت راه‌آهن رفت و با ابراهیم‌زاده و کریم قنبری خوش‌وبش کرد.

*پیروز قربانی مدافع سابق استقلال نیز به سمت امیر قلعه‌نویی رفت و با او خوش‌وبش کرد.

*وحید طالب‌لو و سیدامین منوچهری نیز به سمت قلعه‌نویی و نیمکت استقلال رفتند. طالب‌لو همچنین برخورد گرمی با بابازاده مربی دروازه‌بانی استقلال داشت.

*نیکبخت واحدی، جواد نکونام، امیرحسین صادقی و آندرانیک تیموریان از بازیکنان استقلال به سمت منصور ابراهیم‌زاده رفتند و با او خوش‌وبش کردند.

*مهدی رحمتی هم به سمت منصور ابراهیم‌زاده رفت و با او خوش‌وبش کرد.

*هواداران استقلال وحید طالب‌لو را قبل از شروع مسابقه هم مجددا تشویق کردند.

بعد از آنکه در دقایق ابتدایی مسابقه استقلال روی دروازه راه‌آهن حمله کرد قبله از زدن ضربه سر مهدی نظری مهاجم استقلال قلعه‌نویی معتقد بود توپ به دست پیروز قربانی مدافع تیم راه‌آهن برخورد کرده و داور باید یک پنالتی به سود این تیم اعلام می‌کرد. به همین دلیل به شدت به داور اعتراض کرد که داور چهارم از قلعه‌نویی خواست آرام باشد و اعتراض نکند.
*برای مسئولان پزشکی کنار زمین و حمل‌کنندگان برانکارد نیز صندلی در کنار زمین نبود و با فرغون برای آنها صندلی آوردند.
*استقلال به دلیل غیبت چند بازیکنش به دلیل مصدومیت و محرومیت تغییر سیستم داده و امروز با روش 2-5-3 بازی می‌کند که در حمله تبدیل به 3-4-3 می‌شود.
*ساموئل در دفاع آخر بازی می‌کند. امیرحسین صادقی در دفاع چپ است و خسرو حیدری به عنوان مدافع راست برای استقلال بازی می‌کند.
* حضور افراد متفرقه در جایگاه ویژه و همچنین جایگاه خبرنگاران ورزشگاه تختی بسیار پررنگ است و حتی برخی از این افراد با کودکان خردسال در جایگاه خبرنگاران حضور دارند.
* در دیدار پرسپولیس و نفت تهران در نیم فصل اول جایگاه ویژه این ورزشگاه آنقدر شلوغ بود که کی‌روش ترجیح داد به جایگاه خبرنگاران بیاید هر چند در جایگاه خبرنگاران با او عکس یادگاری می‌گرفتند.
* مسئول توپ‌جمع‌کن‌های ورزشگاه در بین تماشاگران نشسته و با تلفن توپ‌جمع‌کن‌ها را هدایت می‌کند.
* سردی هوا و همچنین جایگاه نامناسب تلویزیونی و رادیویی باعث شده که مزدک میرزایی گزارشگر تلویزیون و خسرو والی زاده گزارشگر رادیو خود را حسابی بپوشانند و با شرایط سخت بازی را گزارش کنند. پیش از این گزارشگران تلویزیونی مجبور بودند کنار زمین بنشینند.
* نیمکت نشینان راه‌آهن از دقیقه 30 شروع به گرم کردن خود کردند.
* برخی تماشاگران با پتو به ورزشگاه آمدند.
*منصور ابراهیم‌زاده در نیمه اول روی نیمکت نشسته بود و کریم قنبری دستیارش به کنار زمین می‌آمد و امیر قلعه‌نویی از ابتدای مسابقه در کنار خط طولی حضور داشت.
*امیر قلعه نویی در پایان نیمه اول به عابدینی دبیر هیئت فوتبال تهران هم بابت پنالتی که اعتقاد داشت داور برای این تیم نگرفته اعتراض کرد.‬

*آرش برهانی در دقیقه 59 که تعویض شد با ناراحتی لگدی به کلمن زد و با حالت قهر به رختکن رفت

میخواستم اول و آخر نظری رو بگم ! بالاخره زحمت کشید به نوک پایی مرحمت کرد بعد از نیم فصل و اندی !

خیلی خوبه با این اوضاع هم میشه 3 امتیازها رو جمع کنیم ایشالله تا قهرمانی ...

فقط خدا کنه آندو چیزیش نشده باشه

 

عکسی که فرهاد مجیدی در اینستاگرامش به
مناسبت سال نو میلادی قرار داد
 

 



صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان به وبلاگ عشقم آبی خوش آمدید و آدرس abilove.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 2
بازدید کل : 3669
تعداد مطالب : 12
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1